اهداف و برنامه ها
-
- تربیت مبلغان و کارشناسان حوزوی توانمند، نواندیش، نیازمحور و کارآمد در عرصههای مختلف فرهنگ و مسلّط بر مهارتهای زبان و ارتباطات بینالمللی
- توسعه نگرش، دانش و مهارت حوزویان در زمینه شناسایی، مطالعه، برنامهریزی، تبلیغ و تبیین فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بهرهگیری از قالبهای مختلف خطابه و مناظره و رسانه
- تأمین نیازهای آموزشی حوزههای علمیه استان در زمینه فرهنگ اسلامی و تقویت وترویج رویکردهای رسانهای در میان طلاب و فضلای حوزه
- ارتقای دانش، نگرش و مهارت حوزویان در زمینه زبانهای بینالمللی با کارکردهای پژوهشی، آموزشی و ترویجی آن در علوم و معارف اسلامی
- تأمین نیازهای پایه و عمومی زبانآموزی در حوزههای علمیه، در عرصههای آموزش، برنامهریزی، منابع انسانی، متون درسی و ابزارهای کمکآموزشی
- بخش فرهنگ و ارتباطات
هدف این بخش توسعه مطالعات فرهنگی و مهارتهای مرتبط با عرصه برنامهریزی و مدیریت فرهنگی در حوزه علمیه است.
- اهداف بخش فرهنگ
- توسعه تفکر تارییی در فضای علمی و فرهنگی حوزه
- تربیت پژوهشگران و مبلغان بهرهمند از اطلاعات و تحلیلهای مورد نیاز جامعه از تاریخ، با تأکید بر تاریخ و سیره پیامبر و اهل بیت علیهم السلام
- توسعه مطالعات فرهنگی و مهارتهای مرتب با عرصه برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی در حوزه علمیه
- رشته های بخش فرهنگ: در حال حاضر رشته های کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی و فرهنگ و ارتباطات در حال پیگیری جهت تاسیس می باشد.
- برنامه های مسئله محور:
بخش فرهنگ در حوزه راهبردی نقش بارزی را تا کنون ایفا نموده که برخی از این برنامه ها از میزهای تخصصی و قطبهای فرهنگی مختلف دفتر تبلیغات به شرح زیر است:
- نشست چالش های مصرف محصولات فرهنگی (ارائه استاد حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الهی خراسانی)
- نشست مدیریت تولید ومدیریت بازاریابی محصولات فرهنگی (ارائه استاد حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا زائری)
- نشست تخصصی برنامه ریزی و نیازسنجی محصولات فرهنگی (ارائه استاد دکتر مجید امامی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق)
- کارگاه آموزشی فلسفه علم (استاد دکتر لطفا الله نبوی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس)
- کارگاه آموزشی جایگاه تفکر انتقادی در تعلیم و تربیت (استاد دکتر خسرو باقری)

No comment